Zasední ZM 26.2.2015
Napsal: pát 06. bře 2015 21:39:32
Záznam ze zasedání je zveřejněn a jak vidno, dalo by se vybrat mnoho zajímavých témat. Nerad bych však někomu přetížil vyčerpaný CML a tak jen něco málo od začátku.
Na tomto vláknu http://www.mestyscachrov.cz/forum/viewt ... 9&start=70 se lze dočíst o „hluboké“ myšlence početních schopností p. Zahrádky. Názor – dalo by se říci. Jenže poté, co se zaměříme na autorovu objektivitu zjistíme, že se jedná pouze o výkřik kohosi, kdo se tonouc stébla chytá. Jak je možné, že ostřížímu zraku jeho unikla matematická figura paní tečky, jenž svou účetní inteligencí bleskově vyhodnotila, že poměrně zásadní zvýšení nákladů na cestovné pana ředitele zdejší ZŠ, vzniklo v důsledku zdražení pohonných hmot? Podle jejího tvrzení by totiž musela cena PHM za rok 2014 narůst o nějakých 65%. Nevím však o tom, že by cena za litr paliva atakovala 50-ti korunovou hranici. Na předsedkyni finančního výboru "excelentní" výkon. Chápu, že tato interpretace by byla střelbou do vlastních řad, a proto je potřeba tu „pravdu“ vykládat odpovídajícím způsobem.
A když už jsme u té školy, tak si nelze nevšimnout vystoupení p. ředitele. Nejprve však trochu faktů:
1.Ředitel odpovídá za chod školy – fakt.
2.Ředitel pobírá na místní poměry nadprůměrný plat + odměny – fakt.
3.Za jeho působení ve funkci ředitele dochází k permanentnímu úbytku žáků – fakt.
4.Každý rok dostane ředitel od obce dotaci na provoz školy více jak 1 000 000,- Kč a ani letos tomu není jinak – fakt.
Když se jeden ze zastupitelů (odvozeno od člověk zastupující občany) tohoto „manažera“ zeptá na to, jaká opatření hodlá přijmout, aby eliminoval náklady, které plynou z obecní kasy do rozpočtu školy, dotující zoufalý nedostatek žáků, dostane se mu oboření: „A co pro to děláte Vy“? „No dáváme ti víc jak milión ty….píp…,“ napadá mě v té chvíli a obdivuji trpělivost p. Zahrádky. Zbytek zastupitelského sboru to však nechává ledově klidným. Ne, opravdu nechci, aby p. ředitel obcházel rodiče jako dealer. Jako manažer by měl být schopen alespoň položit si základní otázku… Proč by měli rodiče dát své děti právě do „jeho“ školy?? Možná by mu pak došlo, že důvody moc přesvědčivé nejsou a snáze si lze odpovědět na otázku opačnou. Proč do této školy dítě nedávat? Tady se hledá odpověď mnohem snáze a ti (jak p. ředitel poznamenal) svéprávní rodiče, zde v nejednom případě důvody našli a své děti přihlásili do škol jiných. Pravda, zhruba šest měsíců se tito žáci museli rovnat s tím, aby zvládli učivo, o kterém do té doby mnoho neslyšeli, ale po návratu těchto dítek zpět do Čachrovské ZŠ dnes nikdo z rodičů netouží.
Jediným produktem manažerského „talentu“ p. ředitele je tedy domácí vzdělávání. I zde si můžeme položit otázku… Proč si rodiče oněch žáků vybrali tuto školu? Že by Plzeň a další města postrádala odpovídající vzdělávací instituce? To se nezdá jako příliš uvěřitelná odpověď. Daleko přijatelnější se zdá varianta jiná. Ta, která nastavuje laťku obtížnosti a kvality vzdělání. Kdo neuspěje jinde, u nás projde – hlavně že máme čárku do počtu. Tomu konceptu odpovídá i výše zmíněné šestiměsíční adaptační období žáků přecházejících do jiných škol. Zkrátka nemají vědomosti, které mají děti na jiných školách a musejí nejprve vše dohnat. Docela by mne zajímalo, jaká byla koncepce, kterou pan Jansa předložil při výběrovém řízení do své funkce a která naši vrchnost tak nadchla. Jak se mu podařilo ji naplnit, když říká, že svoji práci odvádí dobře? Možnosti jsou dvě:
Buď jeho práce koresponduje s onou koncepcí a pak nechejme pana ředitele klidně dýchat, neboť odpovědní za současný stav jsou pí. starostka s tehdejším místostarostou p. Randákem. To by konec konců mohlo vysvětlovat jejich mlčení, odkývání všeho, co pan ředitel poví a zvedání rukou pro roční dotaci jakkoliv vysokou.
Nebo ona koncepce zůstala jen snůškou slov na papíře a realita je zcela jiná. Pak ale nechápu, proč se tu sponzoruje někoho, kdo nesplnil to, čím se do funkce nominoval, a přesto bez mrknutí oka přijímá nemalé peníze a finanční odměny za práci, jenž neodpovídá očekávání. Někdo, kdo má tu drzost přenášet svoji odpovědnost na zastupitele, který je ve funkci sotva čtyři měsíce a nemá nejmenší podíl na tehdejší nominaci do funkce ředitele školy. Někdo, kdo se (přes do očí bijící úpadek školy) tváří a tvrdí, že svoji práci dělá dobře.
Pravda bude někde uprostřed a tak poděkujme této „svaté trojici“ kam to dotáhla a stále ještě táhne.
Možná zde by troll mohl hledat ty, po kterých by, dle jeho přesvědčení, neměl štěknout pes.
Na tomto vláknu http://www.mestyscachrov.cz/forum/viewt ... 9&start=70 se lze dočíst o „hluboké“ myšlence početních schopností p. Zahrádky. Názor – dalo by se říci. Jenže poté, co se zaměříme na autorovu objektivitu zjistíme, že se jedná pouze o výkřik kohosi, kdo se tonouc stébla chytá. Jak je možné, že ostřížímu zraku jeho unikla matematická figura paní tečky, jenž svou účetní inteligencí bleskově vyhodnotila, že poměrně zásadní zvýšení nákladů na cestovné pana ředitele zdejší ZŠ, vzniklo v důsledku zdražení pohonných hmot? Podle jejího tvrzení by totiž musela cena PHM za rok 2014 narůst o nějakých 65%. Nevím však o tom, že by cena za litr paliva atakovala 50-ti korunovou hranici. Na předsedkyni finančního výboru "excelentní" výkon. Chápu, že tato interpretace by byla střelbou do vlastních řad, a proto je potřeba tu „pravdu“ vykládat odpovídajícím způsobem.
A když už jsme u té školy, tak si nelze nevšimnout vystoupení p. ředitele. Nejprve však trochu faktů:
1.Ředitel odpovídá za chod školy – fakt.
2.Ředitel pobírá na místní poměry nadprůměrný plat + odměny – fakt.
3.Za jeho působení ve funkci ředitele dochází k permanentnímu úbytku žáků – fakt.
4.Každý rok dostane ředitel od obce dotaci na provoz školy více jak 1 000 000,- Kč a ani letos tomu není jinak – fakt.
Když se jeden ze zastupitelů (odvozeno od člověk zastupující občany) tohoto „manažera“ zeptá na to, jaká opatření hodlá přijmout, aby eliminoval náklady, které plynou z obecní kasy do rozpočtu školy, dotující zoufalý nedostatek žáků, dostane se mu oboření: „A co pro to děláte Vy“? „No dáváme ti víc jak milión ty….píp…,“ napadá mě v té chvíli a obdivuji trpělivost p. Zahrádky. Zbytek zastupitelského sboru to však nechává ledově klidným. Ne, opravdu nechci, aby p. ředitel obcházel rodiče jako dealer. Jako manažer by měl být schopen alespoň položit si základní otázku… Proč by měli rodiče dát své děti právě do „jeho“ školy?? Možná by mu pak došlo, že důvody moc přesvědčivé nejsou a snáze si lze odpovědět na otázku opačnou. Proč do této školy dítě nedávat? Tady se hledá odpověď mnohem snáze a ti (jak p. ředitel poznamenal) svéprávní rodiče, zde v nejednom případě důvody našli a své děti přihlásili do škol jiných. Pravda, zhruba šest měsíců se tito žáci museli rovnat s tím, aby zvládli učivo, o kterém do té doby mnoho neslyšeli, ale po návratu těchto dítek zpět do Čachrovské ZŠ dnes nikdo z rodičů netouží.
Jediným produktem manažerského „talentu“ p. ředitele je tedy domácí vzdělávání. I zde si můžeme položit otázku… Proč si rodiče oněch žáků vybrali tuto školu? Že by Plzeň a další města postrádala odpovídající vzdělávací instituce? To se nezdá jako příliš uvěřitelná odpověď. Daleko přijatelnější se zdá varianta jiná. Ta, která nastavuje laťku obtížnosti a kvality vzdělání. Kdo neuspěje jinde, u nás projde – hlavně že máme čárku do počtu. Tomu konceptu odpovídá i výše zmíněné šestiměsíční adaptační období žáků přecházejících do jiných škol. Zkrátka nemají vědomosti, které mají děti na jiných školách a musejí nejprve vše dohnat. Docela by mne zajímalo, jaká byla koncepce, kterou pan Jansa předložil při výběrovém řízení do své funkce a která naši vrchnost tak nadchla. Jak se mu podařilo ji naplnit, když říká, že svoji práci odvádí dobře? Možnosti jsou dvě:
Buď jeho práce koresponduje s onou koncepcí a pak nechejme pana ředitele klidně dýchat, neboť odpovědní za současný stav jsou pí. starostka s tehdejším místostarostou p. Randákem. To by konec konců mohlo vysvětlovat jejich mlčení, odkývání všeho, co pan ředitel poví a zvedání rukou pro roční dotaci jakkoliv vysokou.
Nebo ona koncepce zůstala jen snůškou slov na papíře a realita je zcela jiná. Pak ale nechápu, proč se tu sponzoruje někoho, kdo nesplnil to, čím se do funkce nominoval, a přesto bez mrknutí oka přijímá nemalé peníze a finanční odměny za práci, jenž neodpovídá očekávání. Někdo, kdo má tu drzost přenášet svoji odpovědnost na zastupitele, který je ve funkci sotva čtyři měsíce a nemá nejmenší podíl na tehdejší nominaci do funkce ředitele školy. Někdo, kdo se (přes do očí bijící úpadek školy) tváří a tvrdí, že svoji práci dělá dobře.
Pravda bude někde uprostřed a tak poděkujme této „svaté trojici“ kam to dotáhla a stále ještě táhne.
Možná zde by troll mohl hledat ty, po kterých by, dle jeho přesvědčení, neměl štěknout pes.