Re: Střet civilizací a duté hlavy
Napsal: sob 23. říj 2021 12:23:03
Znovu si dovolím citovat Zbyněk Passer…:
“Orwell se definitivně zařadil po bok Julese Vernea. Nebyl fantasta, ani snílek, jen lehce předběhl dobu.
Přivitejte Pramini, orwellovské ministerstvo Pravdy, které neustále přepisuje, co najdete ve zdrojích informací podle toho, jak "pravdu" aktuálně ohýbá Velký bratr, který neustále sleduje ideologickou čistotu vašich myšlenek a postojů.
Google a YouTube hýkají blahem při omezování svobody projevu a kritické myšlení je pro ně tabu. Vítejte na Západě, v pupku svobod a demokracie.”
…a Hospodářské noviny:
Google oznámil nová pravidla pro zobrazování reklamy u obsahu, který „jde proti zavedenému vědeckému konsenzu ohledně existence a původců klimatické změny“. Kromě reklamy na webu a v aplikaci YouTube Google zamezí možnosti získávat peníze od fanoušků prostřednictvím členství kanálu na YouTube nebo funkce Superchat pro zasílání sponzorovaných zpráv.
Google chce tímto razantním způsobem omezit šíření dezinformací. Zároveň se ale chce zbavit kritiky, která míří na velké technologické firmy. Ty kontroverzní a často nepravdivé a potenciálně škodlivé informace šíří na základě algoritmů, pro něž je zásadní počet zhlédnutí a komentářů, nikoliv kvalita obsahu nebo jeho pravdivost.
Přímo Google pak uvádí, že proti dezinformacím v oblasti klimatu vystupují zadavatelé reklamy, kteří nechtějí své produkty spojovat s popíráním globálního oteplování. Velké firmy naopak propagují ekologičtější balení svých produktů a používání recyklovaných materiálů.
V případě klimatické změny lze čekat komplikovanější prosazování nových pravidel. Zavedený vědecký konsenzus se týká existence oteplování planety, detaily ale tak jednoznačné nejsou. Google bude při hodnocení příspěvků vycházet z doporučení expertů včetně klimatické komise OSN – podle ní existují nepopiratelné důkazy, že lidmi produkované emise skleníkových plynů způsobují globální oteplování.
Google slibuje, že bude nahlášená videa zkoumat a bude rozlišovat tvůrce obsahu, kteří šíří dezinformace, a ty, kteří se dezinformace snaží vyvracet nebo s nimi polemizují. S vynucováním nových pravidel začne Google od listopadu.
Pro Google je to druhá výrazná změna obsahových pravidel. Na konci srpna YouTube oznámil politiku nulové tolerance u videí, která obsahují nepravdivé informace o vakcínách. Nová pravidla nepřipouští neprokázané informace o vedlejších účincích, popírání účinnosti vakcín a nepravdivé informace o složení vakcín. Google připustí výjimky v podobě satiry, zpravodajství o protestech proti vakcínám a v některých dalších případech.
YouTube už začal taková videa mazat, tvůrcům odebírat možnost monetizace obsahu a v případě trojího porušení pravidel maže účty.
“Orwell se definitivně zařadil po bok Julese Vernea. Nebyl fantasta, ani snílek, jen lehce předběhl dobu.
Přivitejte Pramini, orwellovské ministerstvo Pravdy, které neustále přepisuje, co najdete ve zdrojích informací podle toho, jak "pravdu" aktuálně ohýbá Velký bratr, který neustále sleduje ideologickou čistotu vašich myšlenek a postojů.
Google a YouTube hýkají blahem při omezování svobody projevu a kritické myšlení je pro ně tabu. Vítejte na Západě, v pupku svobod a demokracie.”
…a Hospodářské noviny:
Google oznámil nová pravidla pro zobrazování reklamy u obsahu, který „jde proti zavedenému vědeckému konsenzu ohledně existence a původců klimatické změny“. Kromě reklamy na webu a v aplikaci YouTube Google zamezí možnosti získávat peníze od fanoušků prostřednictvím členství kanálu na YouTube nebo funkce Superchat pro zasílání sponzorovaných zpráv.
Google chce tímto razantním způsobem omezit šíření dezinformací. Zároveň se ale chce zbavit kritiky, která míří na velké technologické firmy. Ty kontroverzní a často nepravdivé a potenciálně škodlivé informace šíří na základě algoritmů, pro něž je zásadní počet zhlédnutí a komentářů, nikoliv kvalita obsahu nebo jeho pravdivost.
Přímo Google pak uvádí, že proti dezinformacím v oblasti klimatu vystupují zadavatelé reklamy, kteří nechtějí své produkty spojovat s popíráním globálního oteplování. Velké firmy naopak propagují ekologičtější balení svých produktů a používání recyklovaných materiálů.
V případě klimatické změny lze čekat komplikovanější prosazování nových pravidel. Zavedený vědecký konsenzus se týká existence oteplování planety, detaily ale tak jednoznačné nejsou. Google bude při hodnocení příspěvků vycházet z doporučení expertů včetně klimatické komise OSN – podle ní existují nepopiratelné důkazy, že lidmi produkované emise skleníkových plynů způsobují globální oteplování.
Google slibuje, že bude nahlášená videa zkoumat a bude rozlišovat tvůrce obsahu, kteří šíří dezinformace, a ty, kteří se dezinformace snaží vyvracet nebo s nimi polemizují. S vynucováním nových pravidel začne Google od listopadu.
Pro Google je to druhá výrazná změna obsahových pravidel. Na konci srpna YouTube oznámil politiku nulové tolerance u videí, která obsahují nepravdivé informace o vakcínách. Nová pravidla nepřipouští neprokázané informace o vedlejších účincích, popírání účinnosti vakcín a nepravdivé informace o složení vakcín. Google připustí výjimky v podobě satiry, zpravodajství o protestech proti vakcínám a v některých dalších případech.
YouTube už začal taková videa mazat, tvůrcům odebírat možnost monetizace obsahu a v případě trojího porušení pravidel maže účty.